Zastanawiasz się jaki powinieneś wybrać cel kampanii na Facebooku w menedżerze reklam? Tego dowiesz się w tym artykule. Omówimy w nim wszystkie cele po kolei.
Na dole artykułu zamieściłem film w którym omówiona jest treść tego artykułu.
Dla tych, którzy nie doczytają do końca napiszę najważniejsze informację na początku. Prawdopodobnie będziesz chciał ustawić cel pod kontakty, lub sprzedaż.
Rodzaje celów na Facebooku
Na Facebooku w chwili pisania tego artykułu (21.03.2024) mamy 6 głównych celów:
- Rozpoznawalność
- Ruch
- Aktywność
- Kontakty
- Promocja aplikacji
- Sprzedaż
Rozpoznawalność – kiedy używać?
Ten cel ma za zadanie budować rozpoznawalność naszej firmy, lub produktu. Dla większości reklamodawców o tym celu należy zapomnieć od razu. Żeby rzeczywiście być rozpoznawalnym trzeba wkładać mnóstwo pieniędzy. Jak myślisz ile budżetu mają firmy o których mógłbyś powiedzieć, że są rozpoznawalne (Coca Cola, McDonald, etc.)?
Wyjątkiem jest, gdy masz niewielką grupę docelową w której chcesz być rozpoznawalny. Może tak być, gdy prowadzisz lokalny biznes i chcesz ustawić cel na rozpoznawalność lokalizacji sklepu. Ten cel kampanii może też być skutecznie używany w zaawansowanych strategiach remarketingowych.
Ruch – używany o wiele za często
Jednym z najczęściej używanych celów i moim zdaniem o wiele za często jest ruch. Wiele osób jest przekonana, że jak sprowadzą dużo ruchu to ktoś kupi ich produkt. Niestety ta hipoteza rzadko przeżywa spotkanie z rzeczywistością.
Facebook bardzo dobrze rozpoznaje “klikaczy”. Ci ludzie klikają, ale często nie kupują.
Są dwa w miarę popularne przypadki, gdy chcemy korzystać z tego celu.
- Nie możemy mierzyć konwersji pixelem bo kierujemy ruch poza naszą witrynę.
- Kierujemy ruch na swój Instagram.
Aktywność – dobre, aby pozyskać obserwujących
Część osób błędnie używa tego celu z myślą “pozyskam obserwujących” i Ci ludzie będą moimi fanami i zostaną moimi klientami. Mogą też podobnie pomyśleć, że jak ktoś polubi post to znaczy, że jest zainteresowanym klientem. Prawdopodobnie jednak jest “polubiaczem”.
Pozyskiwanie obserwujących może być istotne z perspektywy wiarygodności. Jeśli masz 0 obserwujących to nie wyglądasz wiarygodnie dla osób, które wejdą na Twój profil. Może być też to sposób na zdobycie obserwujących, by ich potem zaprosić na grupę i tam próbować docierać do nich z komunikatami.
Kontakty – złoto usługodawców
Leady, czyli kontakty to będzie właściwy cel dla większości reklamodawców, których proces sprzedaży opiera się na kontakcie z klientem.
Promocja aplikacji – dla reklamodawców z aplikacją
Jeśli posiadasz aplikację i chcesz, aby ludzie ją instalowali, lub podejmowali tam określone akcje to jest to cel, który chcesz wybrać.
Sprzedaż – dla sprzedawców online
Zdecydowana większość sprzedających będzie chciała skorzystać z tego celu. Nawet jeśli nie masz jeszcze dużo danych na swoim koncie reklamowym to zalecam zaczęcie z tym celem, aby Facebook uczył się pod ten cel.
Podsumowanie celów kampanii na Facebooku
Cele jakie powinieneś wybrać powinny odpowiadać Twoim celom biznesowym. Jeśli sprzedajesz, wybierz sprzedaż. Jeśli, aby sprzedaż potrzebujesz kontaktów, wybierz kontakty. A jeśli chcesz osiągać swoje cele biznesowe zasubskrybuj mój kanał i zapisz się do mojego newslettera, by być na bieżąco ze wskazówkami marketingowymi.