Fałszywy ruch (ang. fraudulent traffic) to problem, który dotyczy wszystkich rodzajów reklamy internetowej, w tym programmatic. Można i nawet należy podjąć szereg działań, aby zmniejszyć ryzyko i skalę fałszywego ruchu w swoich kampaniach.
1. Dobierz odpowiednie Demand Side Platform
Wybór odpowiedniego DSP jest kluczowy dla skutecznego zarządzania kampaniami programmatic. DSP powinien oferować szeroki wybór funkcji do wykrywania i zapobiegania fałszywemu ruchowi. Można podzielić działanie tej technologii na:
- Pre-bid (przed zakupem odsłony): Technologia pozwala na nie branie udziału w aukcjach na podejrzanych domenach, lub użytkownikach.
- Post-buy (po zakupie odsłony): Technologia może filtrować w raportach fałszywe odsłony i inne statystyki.
2. Wybierz dobre inventory
Współpracuj z zaufanymi dostawcami inventory. Twórz whitelisty jakościowych stron i nie puszczaj kampanii bez nich.
3. Określ i monitoruj cele
Określ cele swoich kampanii i monitoruj je. Czym bardziej zaawansowane cele i skrupulatnie mierzone tym łatwiej wykryć fraud.
4. Mierz efekty kampanii zewnętrznymi systemami
Oprócz korzystania z wbudowanych funkcji DSP, wykorzystaj zewnętrzne systemy do monitorowania. Jeśli reklamujesz e-commerce to “liczby nie kłamią”, przynajmniej te dotyczące faktycznej sprzedaży. Porównuj statystyki ze swojego DSP z innymi systemami mierzącymi z jakich korzystasz.
5. Pamiętaj o targetowaniu
Dobrze przygotowane targetowanie może ograniczać fraudowy ruch. Zwłaszcza, gdy mówimy o dobre przemyślanej strategii retargetingowej.
Stosuj się do tych wskazówek, a zmniejszysz ryzyko i skalę fałszywego ruchu w swoich kampaniach i poprawisz ich efektywność.