Jak wykorzystać mądrości giełdowe w kampaniach programmatic

Jako marketer online zawsze szukam nowych sposobów na poprawę skuteczności swoich kampanii dla klientów. Interesuję się również inwestycjami i okazuje się, że są podobieństwa między tymi dwoma dziedzinami.

W tym artykule podzielę się z Tobą kilkoma mądrymi powiedzeniami giełdowymi, które pomogły mi w marketingu online. Pokażę, jak można je wykorzystać, aby podejmować trafniejsze decyzje, osiągać lepsze wyniki i zwiększać zyski.

1. Kupuj tanio, sprzedawaj drogo

To jedno z najsłynniejszych powiedzeń giełdowych. Ma ono zastosowanie również w programmatic. Jedną z najważniejszych zalet programmatic jest możliwość kupowania powierzchni reklamowej tanio, lub dotarcie do właściwego użytkownika zamiast “strzelania reklamami” na oślep. Szukaj możliwości pozyskania klików, czy konwersji jak najtaniej, a swoje produkty sprzedawaj drogo. W ten sposób generujesz zysk.

Przykład:

Firma sprzedająca ubrania może wykorzystać programmatic do wyświetlania reklam swoim potencjalnym klientom w momencie, gdy są oni najbardziej skłonni do zakupu. Może to zrobić na przykład, wyświetlając reklamy na stronach internetowych związanych z modą lub na stronach internetowych, na których użytkownicy szukają ubrań. W ten sposób firma może pozyskać kliki i konwersje po niskiej cenie.

Kupując konwersje tanio i sprzedając drogo swoje produkty firma zarabia pieniądze.

2. Nie kładź wszystkich jaj do jednego koszyka

To powiedzenie ostrzega przed ryzykiem polegania na zbyt małej liczbie czynników. W przypadku giełdy oznacza to, że nie należy inwestować wszystkich swoich pieniędzy w jedną spółkę, a dywersyfikować swoje inwestycje. W przypadku programmatic oznacza to, że nie należy polegać na jednej strategii marketingowej. Może to oznaczać korzystanie tylko z jednego DSP, lub z jednego rodzaju targetowania.

Przykład:

Firma, która chce dotrzeć do swojej grupy docelowej może to zrobić wieloma DSP i rodzajami targetowania. Może użyć reklamy w wyszukiwarce, reklamy display targetowanej po danych, lub kontekstowo. Ta dywersyfikacja pozwala z jednej strony przetestować co działa najlepiej, a jednocześnie nie uzależnia od jednego kanału.

Na giełdzie inwestując w jedną spółkę łatwo stracić dużo pieniędzy, jeśli się źle wybrało. W reklamie idąc np. tylko w reklamę w wyszukiwarkach może się okazać, że konkurenci przebiją Cię budżetem i stawkami efektywnie zmniejszając skuteczność Twojej kampanii.

3. Zawsze bądź przygotowany na zmiany

Rynek giełdowy jest niestabilny i zmienny. Dlatego ważne jest, aby być przygotowanym na zmiany. Rynek reklamowy w tym przypadku jest również podobny.

Firma, która chce być konkurencyjna, musi być na bieżąco z najnowszymi trendami w marketingu online. Z ostatnich dużych zmian rynkowych można wymienić wejście TikToka, który oferuje bardzo ciekawe rozwiązania reklamowe. Ze zbliżających się zmian na myśl przychodzi oczywiście wycofanie cookie z funkcjonowania.

Inspiracji do prowadzenia skutecznych kampanii można szukać w różnych dziedzinach życia. Porównanie tradycyjnego inwestowania jest naturalne bo sam marketing również jest inwestycją.