Jak zrobić reklamę na Facebooku, która konwertuje

Żeby dobrze tworzyć reklamy trzeba rozumieć psychologię ludzi przeglądających social media.

psychologia reklam na facebooku

W tej kolejności będziemy też robić reklamę na Facebooku. Ale zanim zajmiemy się tworzeniem reklam należy sobie zrobić listę powodów “czemu ktoś może kupić Twój produkt, lub usługę?”. W tym przykładzie stworzymy reklamę kebaba i usług księgowych.

Przykładowe korzyści kebaba: Pyszny, tani, szybko, nie trzeba gotować.

Przykładowe korzyści usług księgowych: Oszczędzasz czas, unikasz podatkowych pomyłek, nie musisz tego robić samemu, przestrzegasz prawa

Jak stworzyć dobry nagłówek w reklamie na Facebooku

Nagłówek powinien być bardzo klarowny, zwięzły i zawierać istotę oferty. Możesz też zawrzeć korzyści. Na naszych przykładach:

Kebab – Niebo w gębie. Dostawa do 45 minut!
Darmowa konsultacja księgowości dla Twojej firmy.

Tekst podstawowy do reklam Facebooka – 5 technik

  1. The callout – wołanie, lub wywoływanie. Przykład: “Chcesz zjeść w Pruszkowie pysznego kebaba? 🌯”. Dlaczego to działa? Przyciąga uwagę. Co więcej Facebook widzi kto zwraca uwagę na Twoją reklamę i będzie pokazywać ją podobnym użytkownikom docierając do osób, które też się zainteresują. To trochę jakbyś szukał Piotrka w tłumie i krzyknął “Piotrek!”, jeśli jacyś tam są to się odwrócą.
  2. Bogactwo korzyści – W swoich reklamach zawieraj korzyści związane z Twoją ofertą. Może to być np. darmowa dostawa, wyjątkowy smak, szybkość dostawy, ekspercka wiedza, itd. W tym przykładzie mogłoby to być “Pomiń kłopoty z gotowaniem i rozkoszuj się świeżym kebabem.”
  3. Ton komunikacji – W zależności od tego co oferujesz musisz dostosować ton komunikacji. Reklamujesz ciastka w śmieszne wzory? Możesz dodać dużo emotek i nie musisz się silić na powagę. Reklamujesz usługi księgowe? Zachowaj profesjonalizm.
  4. Wezwanie do działania (call to action). Na końcu możesz napisać to co chcesz, aby użytkownicy zrobili np. “Zamów teraz i zrelaksuj się!”
  5. Długość ma znaczenie i zazwyczaj chcesz krótsze reklamy. Oczywiście są reklamy z długim podstawowym tekstem, które działają świetnie. Zasadą chłopskiego rozumu jest, jeśli prosisz o coś małego (dajmy na to 50 zł) to tekst powinien być krótki.

Częstym i skutecznym schematem tworzenia tekstu reklamowego jest:

  • Zwrócenie uwagi na problem
  • Pokazanie rozwiązania
  • Wezwanie do działania

Dodatkowe elementy reklamy na Facebooku

Jak opis wskazuje jest to opcja dla osób, które reklamują coś z partnerami. Nie będziemy się w to zagłębiać w tym poradniku bo tutaj skupiamy się na głównych i najważniejszych aspektach dla większości reklamodawców.

Bardzo ważne jest wybrać dobrą tożsamość przy tworzeniu reklamy. Jeśli zarządzasz tylko jedną stroną to nie będziesz miał tu wiele do wyboru.

Optymalizacja tekstu na facebooku

Optymalizacja tekstu pod kątem poszczególnych odbiorców pozwala Facebookowi zmieniać pozycję tekstu, na przykład nagłówek staje się tekstem podstawowym. Zwykle zostawienie tego nie ma złego przełożenia na wyniki reklamy, początkującym reklamodawcom zalecałbym pozostawienie tego włączonym.

Wezwanie do działania na Facebooku

Wezwanie do działania powinno odzwierciedlać to co chcemy, żeby użytkownicy zrobili.

Etykiety informacyjne pozwalają nam dodać dodatkowe informacje jak np. darmowa wysyłka, liczba polubień strony, lokalizacja sklepu, itd. Jeśli mamy się czym pochwalić to jak najbardziej można dodać etykiety informacyjne.

miejsce docelowe na facebooku

Miejsce docelowe pozwala nam określić, gdzie chcemy skierować użytkownika po kliknięciu reklamy. W zależności od strategii i lejka marketingowego możemy mieć różne cele. W większości przypadków będziemy kierować do zewnętrznej strony.

Materiały reklamowe Advantage+

optymalizacje reklamowe advantage+

Opierają się one na AI i uczeniu maszynowym. Pozwalają Facebookowi np. na wyświetlaniu trafnych komentarzy na górze reklamy (warto wyłączyć, jeśli mamy dużo niezadowolonych klientów). Pozwalają ulepszyć Facebookowi obraz poprzez filtr, może dodać muzykę, katalog, powiększyć obraz, itd.

Jeśli nie mamy bardzo dopracowanej reklamy to rekomenduję włączyć większość z tych optymalizacji. Warto zwrócić jednak uwagę na muzykę, jaką Facebook chce dodać. Może zupełnie nie pasować do naszego biznesu.

A jeśli do Twojego biznesu pasuje świetny marketing to zapisz się do mojego newslettera i obserwuj mnie na social mediach, aby być na bieżąco z najlepszymi wskazówkami o marketingu.