W tym artykule dowiesz się, jak poprawnie skalować wydatki na reklamy na Facebooku i Instagramie, żeby osiągać niesamowite rezultaty. Zachęcam Cię do obejrzenia mojego wideo na ten temat, ale jeśli wolisz tekst to również znajdziesz tu niezbędne informacje.
Jak skalować kampanie na Facebooku i Instagramie
To jest typowy arkusz jaki jest nam potrzebny. Pierwsza rzecz jaką potrzebujesz ustalić to “jaki jest akceptowalny koszt za akcję”. Nie mówię o Twoim idealnym koszcie za akcję. Każdy chciałby jak najtaniej, ale musimy być realistami.
Musisz ustalić jaki jest górny limit, który wciąż jest opłacalny.
Poniżej przykładowy scenariusz jak ja bym skalował i dlaczego.
Wyobraźmy sobie scenariusz w którym zaczynamy ze 100 zł dziennie. Koszt za wynik wynosi 25 zł. Tygodniowo daje to 28 rezultatów. Akceptowalny koszt za wynik to 50 zł. Jest to nasz tydzień 1.
W tygodniu nr 2 nie skalujemy o 20%, zwiększamy budżet dwukrotnie. Robimy tak dlatego, ponieważ operujemy na bardzo małym budżecie, a wyniki są świetne.
Zauważ, że w kolumnie nie mam dni, a tygodnie. To dlatego, że chcę byś skalował tylko raz w tygodniu. To pozwala Facebookowi wyjść z fazy uczenia się i zebrać rezultaty. A Tobie daje czas na oszacowanie wyników.
W trzecim tygodniu skalujemy znowu o 100 zł. Nie jest to już 100% większego budżetu bo operujemy już na większym budżecie. Zakładamy, że wyniki dalej są ok.
Możemy skalować dalej np. o 200 zł, potem 250 zł, itd.
Przykładowo przy szóstym wierszu jesteśmy powyżej akceptowalnego kosztu za wynik.
Co zrobić, gdy mamy problem ze skalowaniem reklam na Facebooku, lub Instagramie?
Pierwsza rzecz, którą można zrobić to zmniejszyć budżet i jest to coś co często należy zrobić.
Co możesz zrobić, lub co musisz zrobić żeby skalować dalej? Musisz zmniejszyć koszt za wynik innymi sposobami. Na przykład testując inne targetowanie, możesz przetestować nową reklamę, możesz przetestować inny landing page. Gdy uda Ci się obniżyć koszt za wynik możesz skalować reklamy dalej.
Jak uda Ci się obniżyć koszt za wynik to możesz skalować dalej. Natrafisz na problemy znowu to poprawiaj swoje reklamy, targetowanie i landing page.
Tak wygląda typowy proces skalowania kampanii reklamowych. Oczywiście prowadziłem kampanie, które skalowały się dużo szybciej, lub sporo wolniej. Najlepszym indykatorem tego, jak bardzo będzie można wyskalować kampanię jest to jak dobre wyniki są na samym początku.
Mity i błędy w skalowaniu reklam
Wokół tego tematu narosło wiele mitów i popularnych przekonań, więc rozwiejmy je na samym początku.
Mit numer 1. Jak będę wydawał więcej to będę miał lepsze rezultaty w rozumieniu kosztu za wynik.
Mit numer 2. Można skalować wydatki na reklamy tylko o max 20%.
Mit numer 3. Kampania nie może dobrze działać w fazie uczenia się.
Rzeczy, które musisz wiedzieć o skalowaniu reklam na FB i IG
Nie da się przeskoczyć tego, że wraz ze skalowaniem koszt za wynik będzie rosnąć.
Duże wydatki na reklamy = częstsza zmiana reklam. Mając większe wydatki na reklamy częściej będziesz docierać do swoich odbiorców. Żeby się nie zmęczyli musisz częściej wymieniać reklamy.
Kampania będzie wchodziła w fazę uczenia. Ale nie należy się tego bać i nie możesz stracić z oczu głównego celu jakim jest inwestować dużo i zarabiać jeszcze więcej.
A jeśli chcesz zarabiać jeszcze więcej to zapisz się do mojego newslettera i obserwuj moje social media, aby nie umknęły Ci najlepsze wskazówki o marketingu.