Konto firmowe to centralne miejsce, w którym możesz łatwo i wydajnie zarządzać wszystkimi zasobami Meta, takimi jak strona na Facebooku, konto reklamowe, pixel i konto na Instagramie.
Możesz także przyznać innym osobom dostęp do tych elementów i ustawić odpowiednie poziomy uprawnień. Pełny poradnik możesz obejrzeć w filmie poniżej, lub czytać artykuł dalej.
Jak zacząć konfigurować menedżer firmy na Facebooku?
Aby to zrobić, przejdź na stronę https://business.facebook.com/overview.
Aby skonfigurować konto potrzebujesz uzupełnić nazwę swojej firmy, podać swoje imię i nazwisko i firmowy adres e-mail. Pamiętaj, że musisz być zalogowany do swojego konta na Facebooku.
Następnym krokiem jest kliknięcie “wyślij” i uzupełnienie kilku dodatkowych danych.
Potem będziesz przeniesiony do Meta Business Suite, który będzie wyglądał mniej więcej tak:
Meta Business Suite to miejsce, w którym możemy zarządzać wszystkimi naszymi zasobami biznesowymi powiązanymi z Meta, takimi jak strony na Facebooku, konta reklamowe, profile na Instagramie, konta WhatsApp itp. To centralna lokalizacja, w której możesz wszystkim zarządzać.
Jeśli po przejściu do Meta Business Suite nie widzisz po lewej stronie opcji „Użytkownicy”, „Konta” itp., możesz się tam dostać, klikając dolną opcję „Ustawienia”. Możesz też spróbować linku: https://business.facebook.com/settings/
Jak dodać strony w menedżerze firmy
Prawdopodobnie będziesz chciał dodać strony do menedżera firmy.
- Kliknij na “Strony” po lewej”.
- Kliknij na “Dodaj strony” w prawym górnym rogu.
- Jeśli nie masz strony na Facebooku to chcesz ją utworzyć wybierając pierwszą opcję.
- Jeśli masz stronę to chcesz zgłosić do niej prawa, aby dodać ją do menedżera firmy meta.
- Jeśli zarządzasz agencją, lub chcesz poprosić o dostęp do strony, której nie jesteś administratorem chcesz wybrać ostatnią opcję.
W tym miejscu wystarczy, że wyszukasz nazwę swojego fanpage’a, lub wkleisz do niego link.
Jak dodać menedżera reklam na Facebooku do menedżera firmy
Kolejną ważną rzeczą jest konto reklamowe. Kliknij w „Konta reklamowe”. Proces jest bardzo podobny do dodawania strony.
- Kliknij “konta reklamowe” po lewej
- Kliknij “Dodaj konta reklamowe” w prawym górnym rogu.
- Kliknij tę górną opcję i postępuj zgodnie z instrukcjami. Przeprowadzi Cię przez cały proces, w tym przez ustawienie informacji o płatnościach i dodanie danych podatkowych, co jest niezbędne do uruchomienia reklam. Będzie też ważne przy rozliczaniu faktur.
- Możesz również połączyć istniejące konto, jeśli masz utworzone konto reklamowe. Aby połączyć konto reklamowe z tym kontem firmowym, kliknij „Połącz istniejące konto reklamowe”. Musisz tylko znaleźć identyfikator swojego konta reklamowego. Pokażę Ci, gdzie go znaleźć: https://adsmanager.facebook.com/adsmanager/
Skopiuj ID swojego menedżera reklam.
Wklej swój identyfikator w tym miejscu. Potwierdź i gotowe. Twoje konto reklamowe zostało dodane do konta firmowego.
Jak dodać Instagrama do menedżera firmy Meta
Jeśli masz instagrama, również będziesz chcieć go dodać. Proces jest zbliżony do dwóch poprzednich.
- Kliknij “Konta na Instagramie” po lewej.
- Kliknij “Dodaj konta na Instagramie” w prawym górnym rogu.
- Kliknij “Zgłoś prawa do konta na Instagramie”.
Jak dodać inne osoby do swojego konta firmowego na Facebooku
Jest jeszcze jedna rzecz, którą chcę Ci pokazać, jak skonfigurować w Meta Business Suite – dodawanie innych osób do Twojego konta firmowego, aby mogły wykonywać niektóre czynności, takie jak publikowanie na Twojej stronie na Facebooku lub koncie na Instagramie, ustawianie reklam itp. Być może masz innych członków zespołu i będzie to dla Ciebie przydatne.
- Kliknij “Osoby” po lewej stronie.
- Kliknij “Zaproś osoby” w prawym górnym rogu.
- Wpisz e-mail osoby, której chcesz dać dostęp. Dostanie maila z zaproszeniem i powiadomienie na Facebooku.
Teraz Twoje konto firmowe powinno być już gotowe, ale to dopiero pierwszy krok w uruchamianiu skutecznych kampanii reklamowych na Facebooku. Zapisz się do mojego newslettera i obserwuj moje social media, aby nauczyć się najskuteczniejszych strategii reklamowych.